Rihmasto

kirjallisuusfoorumi
Tänään on 26 Kesä 2019, 14:36

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Alue on lukittu Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 17 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 31 Maalis 2011, 13:25 
Poissa

Maaliskuu alkaa olla lopuillaan ja kuukauden Kirjailijavieraan aika ilmeisesti myös.

Surullisena olen seurannut tätä keskustelua- siis keskustelemattomuutta. On jotenkin nolo olo Vieraan puolesta, vaikka nyt olen pysytellyt (lähes) poissa minäkin. Olen yrittänyt olla ottamatta vastuuta sellaisesta, mikä ei ole minun vastuullani. Jonkunlaista kehitystä sekin.

Kirjailijavieraalle voin lausua vilpittömän kiitokseni. Sain henkilökohtaisen kontaktin kirjailijaan, jonka kirjoittamat kirjat ovat olennaisesti rohkaisseet minua. Enempää ei ollut tarviskaan- tässä tilanteessa. Jos olisi syntynyt vilkas keskustelu, asia olisi ollut toinen.

Jään odottamaan Tiina Pystysen seuraavaa kirjaa.

Profiili  

ViestiLähetetty: 01 Huhti 2011, 12:47 
Poissa

Hei, hauska että uskalsit kommentoida!
Tuo on mielenkiintoista tuo lasten osuus teksteissä. Itse käytin Leskikuningattaren muistelmissa lasten kommentteja melkein sellaisinaan. Varastin lapsilta! Mutta heidän juttunsa tuntuivat osuvan usein niin naulankantaan. Ja rakastan lasten anarkistista ja jotenkin vipittömän rehellistä tapaa olla maailmassa. Minusta on hienoa nostaa lapset tavallaan esiin. Saa nähdä kostavatko lapset joskus äidilleen sen että ovat joutuneet kirjaan. Toistaiseksi eivät ole paheksuneet äitinsä tekoja. Tärkeää on tietenkin se, ettei tule nolanneeksi läheisiään.
Minun äitini on saannut kyllä monet itkut kirjojeni takia itkeä, mutta onneksi hän on sellainen äiti että itkee illan ja sitten mennäänkin jo kakkukahveille. Äidille minun tapani katsoa terapian läpi maailmaa on täysin vieras, mutta äiti hyväksyy lapsensa vaikkei aina asioita oikein minun näkökulmastani ymmärräkään.
Toisten loukkaaminen on kuitenkin se kaikkein pahin asia tässä kirjoittamisessa. Mutta jos alkaa pelätä loukkaavansa saa unohtaa koko kirjoittamisen. (Olenkohan tästä jo kirjoittanutkin?)
Sitten varastan myös sumeilematta myös mieheni repliikkejä. VArastan myös kesänaapurieni repliikkejä. Laitan usein kiitokset sitten kirjan taakse jos olen löytänyt todella arvokkaan lauseen naapurini lausumista.
Foucault sanoi minusta kauniisti:»Juuri sellaisia kirjoja minä rakastan, ne on tehty todellisuuden palasista – sanotuista asioista, eleistä, dokumenteista, synkkyydestä ja epäonnesta.» Tuohon voisi vielä lisätä – ja huumorista!
Tiina

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Alue on lukittu Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 17 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia