Rihmasto

kirjallisuusfoorumi
Tänään on 14 Loka 2019, 20:34

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 89 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14 Loka 2006, 01:32 
Poissa

kalju sinikka kirjoitti:
Miten kestätte muut jonossa odottajat jatkuvia ylä- ja alamäkiä?

Ei ne kestäneet, siksi tästä tulee monologi. :P

Ei vaan... Aika hyvin nuo palautteet otat ja ainakaan yrittämisestä ei voi syyttää. Onnea matkaan, ehkä sieltä vielä hyväksyntä saapuu!

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14 Loka 2006, 07:16 
Poissa

[quote="LeLu"] Ei ne kestäneet, siksi tästä tulee monologi. :P [/quote]

:D

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18 Loka 2006, 20:39 
Poissa

Helou Kalju-Sinikka!

Lähettikö Gummerus sinulle ensin kirjeen, jossa ilmoittivat, että käsikirjoituksesi on vastaanotettu? Ja sitten sen perästä kieltokirjeen?

Allekirjoittanut sai jokin aika sitten tämän ensimmäisen kirjeen... :shock:

Profiili  

ViestiLähetetty: 20 Loka 2006, 11:07 
Poissa

tekstejä ja antamaan palautetta, kritiikkiä - kunnon arvostelun. Tänne vaan tietoa - jos kiiinnostaa?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20 Loka 2006, 13:25 
Poissa

Marina: Jep. Ensimmäinen kirje tuli toimituksen sihteeriltä 23.3, ja kieltokirje erinimiseltä kustannustoimittajalta nyt puolta vuotta myöhemmin. Älä silti menetä uskoasi :) - älkääkä kukaan mukaan tässä ketjussa...

kaljubää

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20 Loka 2006, 16:51 
Poissa

Kalju S: kiitos vastauksesta :lol: .
Eipä tässä auta masentua. Yhdestäkään ei ole tullut vielä takaisin. Siis tämä viimeisin käsis. Aika moneen ilkesinkin lähettää - tällä kertaa kainous kaivoon.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13 Marras 2006, 14:23 
Poissa

Lähetin viime keväänä neljään suureen kustantamoon käsikirjoitukseni. Nyt kolme niistä on vastannut standardi ei kiitos -kirjeellä. Enpä odota siltä neljänneltäkään mitään. Ja olen itse asiassa alkanut kirjoittaa sitä vähän uuteen suuntaan. Käsittelen tätä prosessia ja julkaisen lukuja blogissani. Ehkä sitten, kun saan seuraavaksi uuden version kasaan, tarjoan pienemmille kustantajille sitä. Kenties jo keväällä. Kirja on ollut työn alla nyt reilun pari vuotta. Mutta mikäs kiire tässä. Pitää vaan jaksaa kirjoittaa mahdollisimman hyvin ja rehellisenä itselleen.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16 Marras 2006, 05:17 
Poissa

Vvolvo, tervetuloa ketjuun ja onnea projektillesi! Jos yhtään lohduttaa, niin neljä kustantajaa ei vielä ole mitään. Teit itseäsi kohtaan oikein, kun et työntänyt keskeneräistä tekelettä kaikille.

Itse olen alkanut ihmetellä, miksei kolmesta kustantamosta, johon kässärini 8 kuukautta sitten heivasin, kuulu vieläkään hylkäyskirjettä. Taitaa olla pitkä jono ja paljon duunia toimittajilla. Mikä on pisin aika, jonka kustantamot ovat kässärinne pitäneet - ennen hylkytuomiota?

kalju 8)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16 Marras 2006, 08:30 
Poissa

kalju sinikka kirjoitti:
Vvolvo, tervetuloa ketjuun ja onnea projektillesi! Jos yhtään lohduttaa, niin neljä kustantajaa ei vielä ole mitään. Teit itseäsi kohtaan oikein, kun et työntänyt keskeneräistä tekelettä kaikille.

Itse olen alkanut ihmetellä, miksei kolmesta kustantamosta, johon kässärini 8 kuukautta sitten heivasin, kuulu vieläkään hylkäyskirjettä. Taitaa olla pitkä jono ja paljon duunia toimittajilla. Mikä on pisin aika, jonka kustantamot ovat kässärinne pitäneet - ennen hylkytuomiota?

kalju 8)

Reilun vuoden kesti WSOY:lla. Mutta jos kirjoittaminen, siis romaanin tekeminen, on sinulle todella tärkeää, sinun on vain odotettava. Uusin tuli Teokselta takaisin 1,5 kuukaudessa männä viikolla ihan mukavan saatekirjeen kanssa (mielenkiintoista materiaalia, joudumme hylkäämään lupaaviakin käsikirjoituksia ja muut pölötykset).

Itse olen huomannut, että on olemassa myös elämä, jota voi elää. Että kirjoittaminen ei välttämättä ole ihan kaikki. Ja kuten tuossa toisaalla sanoin, minua ilahduttaa esim. hyvän lehtijutun ja kritiikin kirjoittaminen tänä päivänä. Ja minulla on valmiudet kirjoittaa esim. näytelmiä, joita olen tehnytkin.

Tosin minulla onkin jo jonninmoinen kustantaja, se ehkä kuitenkin tekee näin ajattelemisen mahdolliseksi. Ja se että olen nähnyt että huipulle ei mahdu montaa uimaan (siis salamavalojen loiskintaan ja kirjallisuuspalkintojen kivisiin puroihin).

Toiveikasta odotusta silti Kalju Bää. Se voit olla juuri sinä, joka räjäyttää potin. Jos se on tavoitteesi.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16 Marras 2006, 11:01 
Poissa

kalju sinikka kirjoitti:

kalju 8)

2,5 vuotta - silloin minulla oli jo tyystin muut tekstit työn alla, ettei paljon enää siinä vaiheessa rassannut.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16 Marras 2006, 13:21 
Poissa

Olen sanonut tämän ennenkin tällä foorumilla, mutta ehkä joku ei vielä tiedä:

Lähetin kahdelle isolle kustantamolle tekstinipun vuonna 1996! Juu ' u! 1996!

Toisen sain takaisin parin kolmen vuoden päästä, kun olin tivannut sitä moneen kertaan. Viimeisimmästä soitostani ehti kulua hätäiset muutama tunti, kun paketti pötkähti lattialleni. Mukana seurannut viesti kertoi, että nippu oli löytynyt jostain "eri pinosta ja anteeksi kamalasti, olis ansainnut nopeamman käsittelyn".

Toisesta ei ole kuulunut mitään vieläkään .... :lol:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16 Marras 2006, 19:14 
Poissa

kalju sinikka kirjoitti:
kalju 8)

No, silloin se tuntui sen verran valmiilta, että uskalsin sen lähettää. Kieliasu siinä luullakseni melko kohdallaan olikin, toinen kysymys on sitten se sisältö.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17 Marras 2006, 01:43 
Poissa

Vsolvolle:

Nämä kustantajakeskustelut ovat minusta yleensä perseestä ja turhanpäiväistä ruikutusta, jossa keskeneräisten kirjoittajien suuret odotukset ovat epärealistisia siihen laatuun nähden jota ovat tarjoamassa. Energia valuu hukkaan noidankehää ravatessa.

Vuosien aikana olen nähnyt monenlaista yrittäjää, joukossa muutama tosi lahjakkuus, joku yllättäjä, toiset kehityskelpoisia, enimmäkseen kuitenkin niitä jotka saavat tyytyä pettymään kerta toisensa jälkeen teki sitten niin tai näin. Hyväksyttävien ja hylättävien prosenttijakautuma näkyy myös verkossa profiloituvissa kirjoittajissa.

Käväisin blogissasi ilman asenteita. Tekstisi ovat valmiiksi hiottuja ja tasokkaita, paljon puhuttu oma ääni selvästi kuuluvilla, konstailematonta ja sujuvaa kerrontaa. Ote ja uskottavuus pitää, henkilöä rakennetaan huolella tekemisten ja tapahtumien kautta. Hienoja lauseita, ilmaisua joka on aistittavaa, hiukan tahattomasti kliseistä silloin tällöin, joskus tahallaan ja silloin kohdallaan.

Romaanina ajatellen kertomus ei ehkä kehity ja monipuolistu tarpeeksi nopeasti ja vähintään viidennessä luvussa alkaa jo kaipaamaan ihmisiä ja ihmissuhteita, ensimmäisen luvun jatkoa. Vaikea sanoa mitään varmaa kun on lukenut vain tämän alun. Tekstisi on kieleltään todella lupaavan hyvää ja kummastelen ettei kustantajilta heltiä kuin standardikirjeitä palautteeksi.

Jep, teki vain mieleni kannustaa koska olet päässyt ilmaisussasi jo pitkälle, pitemmälle kuin useimmat foorumeilla kirjoittelevista pääsevät koskaan, jo julkaisseet mukaan lukien.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17 Marras 2006, 13:51 
Poissa

Markku Lindroos kirjoitti:
Vsolvolle:

Käväisin blogissasi ilman asenteita. Tekstisi ovat valmiiksi hiottuja ja tasokkaita, paljon puhuttu oma ääni selvästi kuuluvilla, konstailematonta ja sujuvaa kerrontaa. Ote ja uskottavuus pitää, henkilöä rakennetaan huolella tekemisten ja tapahtumien kautta. Hienoja lauseita, ilmaisua joka on aistittavaa, hiukan tahattomasti kliseistä silloin tällöin, joskus tahallaan ja silloin kohdallaan.

Romaanina ajatellen kertomus ei ehkä kehity ja monipuolistu tarpeeksi nopeasti ja vähintään viidennessä luvussa alkaa jo kaipaamaan ihmisiä ja ihmissuhteita, ensimmäisen luvun jatkoa. Vaikea sanoa mitään varmaa kun on lukenut vain tämän alun. Tekstisi on kieleltään todella lupaavan hyvää ja kummastelen ettei kustantajilta heltiä kuin standardikirjeitä palautteeksi.

Jep, teki vain mieleni kannustaa koska olet päässyt ilmaisussasi jo pitkälle, pitemmälle kuin useimmat foorumeilla kirjoittelevista pääsevät koskaan, jo julkaisseet mukaan lukien.

Jees, minäkin käväisin kurkkaamassa blogiasi, Vsolvo, ja olen samaa mieltä kuin Markku Lindroos. Standardikirjeistä huolimatta olet väkisin verrattain lähellä tarttumista, luulen. Minulla nimittäin on ollut mahdollisuus lukea tämän saman kässärin aiempi versio kokonaisuudessaan ja pystyn sen vielä muutaman vuoden takaa hahmottamaan. Auringon siirtäminen heti alkuun puoltaa minustakin paikkansa, mutta sitten tässä hiukan tulee sama mieleen kuin Markullakin, että kannattaako sitä Aurinko-viritelmää unohtaa näin monen luvun ajaksi. Näissä muutoksissa on se pirullinen puoli, että ne vaikuttavat niin monisäikeisesti.

Vsolvo osoittaa oivaa maltillisuutta ja sinnikkyyttä, joka vielä johtaa hyvään lopputulokseen, ennustan. Tsemppistä niin Vsolvolle kuin itse kullekin muullekin!

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18 Marras 2006, 22:37 
Poissa

Kiitos kommenteista ja kannustuksestanne sekä Markku Lindrosille että Jussi Matilaiselle. Yritän päivitellä lisää lukuja tässä lähiaikoina sinne. On vain ollut monenlaista muuta tässä mielessä enkä ole pitänyt tuon kanssa kiirettä. Olen tässä kuitenkin samalla pohdiskellut kokonaisuutta ja uudelleen kirjoittamisen mahdollisia suuntia.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 89 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia