Rihmasto

kirjallisuusfoorumi
Tänään on 14 Loka 2019, 20:28

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 89 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21 Marras 2006, 18:27 
Poissa

Kalju Sinikka: kiitos kysymästä! Puolisentoista vuotta mennyt ja käsikirjoitus vielä kahdella kustantajalla. Olen hieman hätistellyt kumpaakin...

Viimeinen kopioitu kirje leijaili eteisen lattialle kesäkuussa. Se ei oikein enää tuntunut missään. Mieli ja motivaatio on jo niin tiukasti kakkosessa, jota parhaillaan työstän intoa ja epätoivoa puhkuen. Palasin kuitenkin edellisviikolla tuohon ykköseeni ja luin tekstin 'tuoreella' silmällä, pitkästä aikaa. Seison edelleen tekstini takana täysin, vaikka löysinkin ne vihoviimeiset kirjoitusvirheet. Vai ovatko ne hiipineet jonkun salamyhkäisen viruksen avulla tiedostoon?

Olen joskus erehtynyt miettimään, että jaksaako enää alkaa uutta. Siihen ei tarvinnut edes miettiä vastausta: kolmanen materiaali on sekin jo olemassa, vaikkakin hyvin raakana.

Ei tästä taida päästä eroon. Kirjoittamisesta. Ottakaa osaa. Minä ainakin otan.

<a>Kaikkeuden kaupunki</a>

+++

Profiili  

Viestin otsikko: Koichille & muillekin
ViestiLähetetty: 08 Joulu 2006, 22:27 
Ciao!
Totta puhut, Koichi. Arola ei edelleenkään jätä minua rauhaan. Olen joutunut jakamaan sitä useampaan osaan kuin arvasinkaan. Nyt on jo viisi osaa tehtynä. Saa nyt nähdä...Kustantajaa en uskalla lähestyä - vielä. Mutta kirjoittaminen istuu minussa kuin itsepäinen virus, joka ei tahdo lähteä. Mutta mitä jos minä en tahdokaan parantua tästä taudistani? Mitä ankarammat oireet, sitä kivempaa. Sen sijaan jos oireet puuttuvat, silloin minä huolestun.

Viestin otsikko: Kalju Bäälle
ViestiLähetetty: 26 Tammi 2007, 10:35 
Poissa

Joko olet allekirjoittanut kustannussopimuksen?
Miksi vaikenet :P

Itselläni tuskaiset viikot. Odotan päätöstä kahdelta eri taholta.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27 Tammi 2007, 22:07 
Poissa

Eheiii ole pelkoa :) Hirveästi vain tapahtumia, jää murtuu alta harva se päivä. Näyttää siltä, että kaikki todella suuret elämänmuutokset sattuvat päällekkäin. Joku sanoi joskus, että ne tulevat kolmen sarjoissa ;)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21 Helmi 2007, 14:31 
Poissa

No niin, nyt on sitten kakkonenkin paketissa ja kustantajalla. Odotus jatkuu, sekä ykkösen että tuon tuoreeltaan jätetyn kakkosen kohdalla.

Omaan kysymykseeni tuohon kolmoseen ryhtymisestä joudun vastaamaan, että ei kirjoittamisesta pääse eroon. Ei edes siksi aikaa, että odottaisin parinkin kässärin verran niiden kohtaloa. Ei pääse, ei.

Sitäpaitsi se työtaakka, jota pelkäsin ja manasin... Tietenkin se on edelleen tehtävä, mutta nyt tuntuu, että sen tekemiseen on tässä matkan varrella saanut ihan uusia ja teräviäkin välineitä!

+++

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16 Tammi 2008, 21:49 
Poissa

Vuosi edellisestä kommentista. Ensimmäinen käsikirjoitukseni odottaa edelleen ratkaisua parillakin kustantajalla. Odottanut jo kohta kolme vuotta. Mitä siitä voidaan päätellä?

Vuosi tuon edellisen kommenttini jälkeen olen nyt toimittanut kustantajalle ko. käsikirjoituksen seuraavan version.

Ajalla ei ole enää mitään merkitystä. Asiat tapahtuvat kun niiden pitää tapahtua.

Tämä on kestävyyslaji.

+++

Profiili  

Viestin otsikko: i h a n a a
ViestiLähetetty: 17 Tammi 2008, 21:48 
Poissa

ihanaa. mä en ookaan ainoo. Mainoo luullu olevani ainoo pöljä
joka käsiksen lähdettyä on pudonnut tyhjiöön ja havaitsen pelaavani
mahjongia tai pasianssia ilta illalta ja vihaavani itseäni kun en saa
tartuttua mihinkään kunnon kirjoittamiseen..mikä on...mutta ihanaa
kun muutkin tekevät niin...mikä helpotus kiitos muille palstalaisille :lol:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02 Maalis 2008, 14:01 
Poissa

WSOY:n palautus tuli. Sammakosta ei ole kuulunut vieläkään, mutta paskaahan sinne lähetin joten ei tunnu enää missään. Viime vuonna yksi erikoisempi rakkaustarina ynnä kasapäin runoja syntynyt. Tuntuu, että tuo jäi viimeiseksi ja ainoaksi suuremman kokoluokan yritykseksi. (Ja kritisoijille, tottakai tää ketju saa olla ja elää. Olkoot vaikka sitten turhien ruikuttajien epäonnista pölinää, sitä vartenhan keskustelupalsta on olemassa että asioista saa puhua ja toisiamme tuetaan. Pysykää te lahjakkaammat muissa keskusteluissa.) Kaljupiä

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06 Maalis 2008, 03:36 
Poissa

Kiitävi aika
vierähtävät vuodet
miespolvet vaipuvat unholaan...

Tuo virrestä numero 30. Piti googlata, muuten en olisi tiennyt.

Kävin tiistai-iltana Villa Kivessä kuuntelemassa paneelikeskustelua Kirjallisuusinstituution murroksesta. Monen muun aiheen ohella siellä keskusteltiin myös kirjan elinkaaresta. Ei taida olla edes yhtä syksyä enää...

Yksi hyvä puoli tässä LH-roikkumisessa on se, että vielä tuota kirjaani ei voi unohtaa muutaman syksyn viikon jälkeen. Tämä yksinkertaisesti siitä syystä, ettei sitä ole vielä julkaistu. Sellaista, jota ei ole vielä olemassa, ei voi unohtaa.

LH = löysässä hirressä.

+++

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17 Loka 2008, 12:45 
Poissa

Pitäähän sitä minunkin kokeilla. Yhteentoista paikkaan lähetin, kaikista varoituksista huolimatta, kahdenkymmenenviiden runon näytteen kokoelmastani.

Ja ensimmäinen vastaus tuli eilen sähköpostitse lähettämästäni käsikirjoituksesta jo tänään: Myllylahti ei ota kustannettavaksi uusia runoilijoita huonon menekin takia :)

Profiili  

Viestin otsikko: neirol
ViestiLähetetty: 18 Loka 2008, 06:55 
Poissa

HEippa..Ottakaa yhteys pieneen palvelukustantamoon :NEIROL käykää sen sivuistoilla www.neirol.fi
kannattava vaihtoehto niille isojen kustantamoitten turhautuneitten kustannustoimittajien kirjeille.
Neirolin omistaja Kari Kaisla ainakin ottaa kantaa ja kuuntelee/lukee ja ehdottaa jotain ratkaisua..

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18 Loka 2008, 10:07 
Poissa

Gummerus on kyllä nopea tuon automaattivastauksen kanssa: kolmessa päivässä tuli kirje, että käsikirjoitus on lähetetty kustannustoimittaja Nina Gimishanoville luettavaksi.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27 Marras 2008, 20:01 
Poissa

Gummerus on nopea myös muuten: kielteinen päätös. Ja Tammelta samanlainen. :roll:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12 Joulu 2008, 19:14 
Poissa

Sammakolta sähköpostitse EI, Otavalta kirjeitse EI ja Minervalta palauttivat pyytämättä koko käsikirjoituksenkin vastauksen mukana, joka siis myös oli EI.

Profiili  

Viestin otsikko: Osanottoni
ViestiLähetetty: 12 Joulu 2008, 22:19 
Poissa

LeLu kirjoitti:
Sammakolta sähköpostitse EI, Otavalta kirjeitse EI ja Minervalta palauttivat pyytämättä koko käsikirjoituksenkin vastauksen mukana, joka siis myös oli EI.

Jos kuitenkin tiedät, että runosi ovat julkaisukelpoisia, jatka.
Julkaisemista ajatellen tie voi olla pitkä, tai sitten ei.

Rukoile ja tee työtä runojesi eteen :wink: .

Toivottaa eräs, joka tietää kirjallisten vastoinkäymisten nujertavan voiman.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 89 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia