Rihmasto

kirjallisuusfoorumi
Tänään on 14 Loka 2019, 20:30

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Alkoholi ja kirjoittaminen
ViestiLähetetty: 15 Helmi 2009, 16:12 
Poissa

Itse kirjoitan todella paljon alkoholista ja välillä myös muista päihteistä. En tee sitä suunnitellen vaan alkoholista omalla kohdallani syntyy vain paljon tekstiä. Olen kirjoittanut paljon ryyppyputkien aikana ja sen jälkeen ja luulisin sen johtuvan siitä että juopotellessa asioita vain tapahtumaan paljon enemmän ja nopeammin ja välillä olenkin harrastanut niin sanottua laskelmoitua kaaosta ihan vain kirjoitusmielessä synty siitä sitten tekstiä juopottelusta tai sitten jostain muusta. On siitä tullut kärsittyäkin jonkin verran joko minä tai läheiseni mutta on se ollut sen arvoista.
Tästä asiasta kyllä riittäisi enemmänkin kerrottavaa mutta en kyllä jaksa koko päivää tässä koneella istua.

Pahoittelut kieliopin puutteelisuudesta.

ps: Laitoin tänään pöytälaatikkoon alkoholi aiheisen runon.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20 Huhti 2009, 10:39 
Poissa

Substansseissa on hauska kirjoittaa. Päihteiden haaliminen kirjoittamisen vuoksi ei ole erityisen järkevää, mutta mikäpä sen parempi kuin lempiharrastuksensa toteuttamista myös sekaisin.

Kaikesta saa, kuuluu ja pitää kirjoittaa. Kaikenlaisissa tiloissa saa, kuuluu ja pitää kirjoittaa. Toteutan tätä vaikka teksti ei olisikaan seuraavana päivänä millään lailla luettavaa.

Profiili  

Viestin otsikko: Voipi olla kausittaista
ViestiLähetetty: 21 Kesä 2009, 15:18 
Poissa

Vuosien saatossa olen huomannut että tietyt asiat tulee teksteihin vallitseviksi teemoiksi ihan alitajuisesti ja menevät sitten ohi. Ne ovat niitä asioita, jotka kulloinkin omassa elämässä näyttelevät isoa osaa.

Todennäköisesti alkoholipainotteiset tekstit tulevat olemaan tavaramerkkisi niin kauan kuin vietät elämää, jossa alkoholi näyttelee suurempaa osaa kuin muut asiat, tai niin kauan kuin sinulla on vielä jotain sanottavaa aiheesta ;)

Kuitenkin olen itse homannut että vaikka aiheita tulee paljon käsiteltyä silloin kun ne ovat ajankohtaisia, niin parhaat tekstit syntyvät kuitenkin vasta sitten kun asiat ovat saaneet muhia pääkopassa vuoden tai pari. Silloin pystyy kirjoittamaan jo niin, että naapurin Ollikin kostuu tekstistä jotain, vaikka ei olisikaan juuri sillä sekunnilla käymässä samaa asiaa läpi.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia