ullaw kirjoitti:
Se teksti jota aion laittaa tyrkylle kustantajalle , sitä minulla ei ole ollut tarvetta tuoda tänne..eihän Ketkukaan niintä kirjojaan tai niistä lukuja laita tänne-- ne ovat toinen juttu..
------------------.
-- Mitä tekisi kustantaja ,jos teksti olisi täällä ollut jo näytillä ja arvosteltavissa/korjailtavissa , eli tarjoaisinko silloin kustantajalle "vanhaa" materiaalia ?

Tästäkin aiheesta on taidettu peistä taittaa täällä.
Mikäs se semmoinen kustantaja on, joka tietää, missä jokin novellinalkio on käynyt ennen matkaansa kustantajalle?
Yhtä hyvin voi kysyä myös koko kirjoittajakoulutuksen pohjaa. Mutta minähän en kysy, en kyseenalaista. Luultavasti juuri yhtään kirjaa ei enää kirjoiteta yksin tallin vintillä tai vaikkapa Pariisin Latinalaiskorttelissa vastapäistä seinää YKSIN tuijotellen.
Mutta, Ulla, ihan virkistävää on käydä katsomassa, mitä foorumille kuuluu. Likikään aina en enää osallistu muulla tavoin. Aika aikaansa kutakin. Tulevaahan ei taas tiedä.
Juu, Ketku. Yksikään sille kirjalliselle matkalle osallistunut ei taida unohtaa matkaa. Lopuksi sen, jonka arvelimme olevan selväpäisin, taisimme nostaa ohjaimiin. Mieletön kirjallinen ilottelu. Ja siihenhän koko foorumi kaatui. Päästiinkö me koskaan perille messuille?
Siihen aikaan kuraa tuli niskaan niin palstalla kuin yksityisesti - joskus kännykkäänkin asti. Mutta sen jälkeen opin rohkeasti vaeltamaan palstalla: ei haukku haavaa tee ja elämää tää vaan on.
Olin siinä edellä joutunut pitkään piilottelemaan itseäni ja asuinsijaani. Mutta kun tuli lihaksi tämä "minkä ne minulle voivat, piinata pikkuisen vain", annoin mennä. Joku ehti viestittää, ettei halua foorumilla olla tekemisissä ihmisen kanssa, joka ei paljasta itsestään mitään, ei edes nimeään. Opin silloin puolestaan sen, että me ihmiset haluamme ottaa ja antaa.
Kaikkea tällaista yksinkertaista elämisentaitoakin Rihmasto on opettanut.
Ai niin. Minulla on ollut vuosia tämän foorumin kautta yhteys toiseen foorumilaiseen, joka ei ole julkiseen keskusteluun osallistunut kertaakaan. Viime viestistä taitaa olla jonkin aikaa. Mitähän Sinulle nyt kuuluu? Kuvan näin lehdessä tässä kuussa. Panes kirjoittaen taas kun ehdit.