Rihmasto

kirjallisuusfoorumi
Tänään on 19 Loka 2019, 09:43

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: kirjoitetaan yhdessä
ViestiLähetetty: 24 Syys 2010, 16:26 
Poissa

Jokainen kertoo omat tavoitteensa ja pyrkii toteuttamaan ne. Palstalla kertoilee omat saavutuksensa ja onko onnistunut täyttämään tavoitteensa.

Oma tavoitteeni: 1viikko(joka alkaa tästä päivästä) on saada yhden kirjan lukujen hahmotelmat tehtyä. Eli kirjoitan hieman auki kirjan lukujen sisältöä. ja montako lukua tulee. Nimeänkö ne tai onko ne vain merkitty luku 1, luku2...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25 Syys 2010, 15:10 
Poissa

Minulla on nyt tavoitteena kirjoittaa ja koota runoja yhdeksi suureksi kokoelmaksi. Tänä viikonloppuna olisi tarkoitus tehdä jonkinlaista suunnitelmaa ja aikataulua tulevalle urakalle.

Profiili  

Viestin otsikko: kiva, että joku innostuu
ViestiLähetetty: 27 Syys 2010, 17:40 
Poissa

Vaikka tietää, että joku ahertaa omassa sopessaan kirjoittaen, mutta tämä tekee asiasta konkreettisempaa. :lol:
Itselläni kirjoittaminen sujuu taas. Oli pienoinen tauko, mutta nyt pyrin saamaan kirjoittamisen taas päivittäiseksi iloksi. :lol:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28 Syys 2010, 07:43 
Poissa

Hmm.. Voisin asettaa myös itselleni tavoitteen. Pyrin suunnittelemaan, luonnostelemaan ja kirjoittamaan yhden luvun joka kuukausi.
Alkaen lokakuusta, koska nyt saattaisi tulla hieman kiire jos pyrkisin tuohon tavoitteeseen vielä tämän kuun aikana. :lol:

Yritän potkia itseäni ihan urakalla tuohon tavoitteeseen, sillä olen ihan uskomattoman hyvä luistamaan ja selittelemään itseni ulos kaikista tavoitteista. :roll:

Raportoin tänne edistymistäni ja jos kehtaankin tulla sanomaan, etten ole kerennyt kirjoittaa tai muutoin edistynyt tavoitteessani, saatte hyvät rihmastolaiset haukkua minut syvimpään maan rakoon. :lol:

Profiili  

ViestiLähetetty: 28 Syys 2010, 10:05 
Poissa

Monesti haukkujat ovat niitä, jotka ei kykene itse mihinkään. On helpompi arvostella muita, kun katsoa omia tekemisiään.
Vaikka kirjoittaminen olisi kuinka intohimo, ei se aina edisty helpolla. Juuri sen takia on yksi kikka julkistaa aikomuksensa ns tuntemattomille. On pieni pakko tehdä jotain... Kuitenkin ei ole liikaa paineita. Jos kertoo tutuille, paineet saattavat latistaa. :lol:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29 Syys 2010, 07:39 
Poissa

Vipeltäjä on oikeassa, ei liikaa paineita. Ainahan tutut tai lähipiiri eivät edes ymmärrä, mitä ja miksi joku kirjoittaa, puhumattakaan siitä että olisi jotain tavoitteita.

Frances kirjoitti:

Yritän potkia itseäni ihan urakalla tuohon tavoitteeseen, sillä olen ihan uskomattoman hyvä luistamaan ja selittelemään itseni ulos kaikista tavoitteista. :roll:

Miten tuo kuulostaakin niin tutulta! :lol:

Alkuviikosta testasin kirjoittaa raapaleita ja niiden parissa varmaan jatkan vielä jonkin aikaa. Toinen tavoite olisi kirjoittaa eräs kesken jäänyt novelli loppuun. Yllättävää kyllä, lopun kirjoittaminen tuntuu olevan yllättävän hankalaa... Sen jälkeen talven pimeitä iltoja voisi uhrata NOVA-kisassa pyörähtäneen fantasianovellin jatko-osaan.

Profiili  

Viestin otsikko: loppu ja alku hankalampia
ViestiLähetetty: 30 Syys 2010, 09:43 
Poissa

Alku oltava niin hyvä, että lukijaa kiinnostaa lukea eteenpäin. Loppuun haluaa semmoisen sysäyksen, että lukijalle jää olo, että on lukenut jotain hyvää.
Minulla nyt lukujen suunnitelmat tehty. Seuraavaksi alan kirjoittamaan lukuja. 1>
Tämä kirja ei kuulu niihin teksteihin, jotka ovat raakileina minulla, vaan tämä on uusi. On siis pakko varata riittävästi aikaa. Mietin, että uskallankohan ajatella edes, että eka luku olisi ns ensi versiona valmis 2viikon päästä. Jos olisi aikaa paljon, tiedän ajan riittävän, mutta kun on muutakin tekemistä, aika on kortilla. :lol:
Se jää nähtäväksi. Tänään on 30.9, niin tavoite tulisi saavuttaa viim. 14.10 :lol:

Profiili  

ViestiLähetetty: 30 Syys 2010, 09:56 
Poissa

vipeltäjä kirjoitti:
Mietin, että uskallankohan ajatella edes, että eka luku olisi ns ensi versiona valmis 2viikon päästä. :lol:

Ehkäpä tuollainen kuvitteellinenkin dedis voi antaa potkua. Tuota voisi kokeilla itsekin.. :)

Profiili  

Viestin otsikko: Re: kirjoitetaan yhdessä
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2011, 01:50 
Poissa

Mun tavote on päästä maaliin tänä keväänä.. Syksyllä julkaisen viimevuotisen kirjani (omakustanteena) ja kesällä laitan kustantajille lomapostia vaikka tiedän etteivät he lue käsikirjoitustani, eivät he koskaan lue mitä kirjoitetaan. Korkeintaan yhden liuskan jos sitäkään. Laittavat vain kirjeen jossa kertovat ; Arvoisa kirjoittaja, kiitämme käsikirjoituksestanne. Valitettavasti emme voi tarjoutua kustantamaan sitä. Teos ei ole sitä mitä haemme kotimaiselta kaunokirjallisuudelta juuri tällä hetkellä.

Kirjoitan silti koko loppuelämäni vain kiusatakseni heitä jotka opettivat talonpojan kirjoittamaan. Syyttäkäämme siis Henrik Gabriel Porthania siitä että talonpojat kirjoittavat kirjoja.

Maali on tässä yhteydessä keskeneräinen kässäri nyt 85 sivua, ja vielä olisi ainakin kolmannes kertomatta ennen jatko-osia.

Ongelmani on että tarina on päättymätön ja siksi vaikeata kehittää sykähdyttävä loppu, kun pitää jättää kaikki auki jatkoa varten. Ja tapahtumat sijoittuvat turhan laajalle kentälle jotta kirjan voisi yksiin kansiin painaa, eikä kirjoittajalla riitä aika kuin hajoittaa ja hallita.

Siis tavoite on kirjoittaa kirja ensikuussa valmiiksi..

Profiili  

Viestin otsikko: Re: kirjoitetaan yhdessä
ViestiLähetetty: 26 Elo 2011, 21:50 
Poissa

On tullut pidettyä taukoa. On ollut niin paljon muuta elämässä. Nyt sitten palaan.
Omakustanne? Se on toisille kirosana, mutta itse koen sen vapaana kirjoittamisen kannalta. Jos haluaa toteuttaa jotakin ilman, että joku määräilee, on omakustanne oikein hyvä juttu. Minulla on tällä hetkellä kirja työn alla, jonka aion tehdä omakustanteisesti. Ainoa syy siihen on, että haluan kirjan sisältävän juuri sitä, mitä haluan. Maksan siihen kyllä sen kieliasun korjauksen mielelläni. Muutamien kuukausien aikana olen muutenkin miettinyt, miksi aikaisemmin olen ajatellut, että pakko saada sitten tulevaisuudessa kirja kustantajan kautta eteenpäin. Enää se ei ole niin tärkeää. Kun en sitä asiaa enää pidä hirveän tärkeänä, on vapauttavaa tämä kirjoittaminen. :lol:

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia