Rihmasto

kirjallisuusfoorumi
Tänään on 14 Joulu 2019, 17:47

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Lehtimajanjuhla
ViestiLähetetty: 11 Huhti 2017, 07:27 
Poissa

Rakkauden evankeliumi kertoo miten Jeesuksen veljet ne inhat kyselivät kurillaan Jesseltä aikoiko hänkin lähteä juutalaisten lehtimajanjuhlille veljet halusivat nähdä ja kuulla miten Jeesus munaisi itsensä siellä juutalaisille puhellessaan mutta Jeesus sanoi että eipä ollut suunnitelmissa juutalaisten lehtimajanjuhla että menkööt veljet vain ja kertokoot terveisiä no veljet menivät ja Jeesus lähti vaivihkaa sinne itsekin oli hän sinne suunnitellut menevänsä ja meni myös sillä Jeesus yleensä pysyi suunnitelmissaan eikä haahuillut miten sattuu sielläpä sitten Jerusalemin torilla Jeesus aloitti puheensa juutalaisille vai olisko ollut juudealaisille Jeesus kun itse oli galilealainen ja juutalaista uskoa hänkin oli ikänsä harjoittanut niin että juutalainen siinä mielessä itsekin muttei juudealainen ja juudealaiset nauroivat moiselle galilealaiselle joka oli heitä tullut opettamaan niinkuin savolainen helsinkiläisiä mutta Jeesus ei perääntynyt muutamista ivahuudoista vaan kehotti juudealaisia parannuksen tielle sillä helvettiin menisivät muutoin koko lössi harvempi silti taisi ottaa miestä ihan tosissaan oli siellä totuttu kuulemaan jos jonkinlaista saarnaajaa lehtimajanjuhla pidettiin perinteisin menoin ja Jeesuskin siitä sitten kotiinsa jossain vaiheessa könysi kuten muu juhlaväki omaan kotiinsa he kun olivat kukin jotakin huonetta ja sukua mutta mitä minä tästä lukijoille haastan eihän tämä ole minun elämääni vanhojen tekstien tulkintaa ja kysyipä keltä tahansa niin väärin tulkintaa kaiken lisäksi

minulle on tulossa lehtimajanjuhlan sijasta pääsiäinen piinaviikkoa viedään hiljaista viikkoapa hyvinkin ja minä olen syntinen mies kohta jo sinkoilevat kivet ja kyyristyn muurin juureen eikä täällä ole edes muureja eivät pihan kivetkään ole sen kokoisia että niillä ketään kuoliaaksi kivittäisi vähän kiusaksi ehkä heittelisi tai ikkunaan herätteeksi jos talonväki nukkuu kamelinnahkaan kääriytyneenä pääsiäinen haastaa silti minutkin ei ehkä herätä mutta haastaa kuvittelemaan miten liha irtoaa luitteni ympäriltä ja millainen määrä sitä onkaan luitteni ympärille päässyt kertymään loiskaen se putoilee maan kamaralle kamara kamaraa vasten niin että pian seison paljaine luineni pakkasessa tuuli puhaltaa minut nurin tuisku rynnistää silmäkuopistani sisään punaisena ja valkoisena hampaille hajoovat rakeet vimmainen viima juoksuttaa lunta kallon täyteen rintakehäni täyttää hanki lantionluuni peittää hyhmä minä nukun en unta näe enkä muutakaan silmäkuopat lunta pullollaan kun lumisade lakkaa jatkuu vielä tuuli joka kuljettaa kaikkialle lisää hienoa ryöppyävää pakkaslunta käärinliinoikseni tai lepositeiksikö lie elämä on karannut minusta tuulen mukana minä makaan niine luineni enkä ajattele enää mitään olen valmis ikuisen rauhan aikaan jos jotain toivoa saisin kuolemaan tuomittuna toivoisin että kevään koittaessa kasvaisi luitteni lävitse jotain elävää kasvia vaikka pajupensas täynnä lujaa elämän voimaa kasvaa hojottaisi kohti valoa työntäisi juuria maahan ja luitani myös liuottaisi niistä viimeisen kipinäni omaan kasvuunsa niin että luitteni hajotessa nousisin silti ylös ihan huomiota herättämättä pajupehkossa sen virpomaoksissa pörhönä lörpöttäen

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Lehtimajanjuhla
ViestiLähetetty: 12 Huhti 2017, 14:00 
Poissa

On muuten yllättävän vaikea lukkea, kun ei oo ensimmäestää välimerkkie, piti lukulasitki kahesti pesasta...

Profiili  

ViestiLähetetty: 13 Huhti 2017, 06:02 
Poissa

Jaksoitko sinä sen lukkee? Voi, ei niitä kaikkia tarvihe, kunhan ihteni iloksi ja muitten vastaavien höyrypäitten kummasteltavaksi kirjoittelin sen. :mrgreen: Yritin laitella sinne sopiviin väleihin ylimääräisiä välilyöntejä, mutta se taitaa tämä ohjelma ne karsia veke?

Profiili  

ViestiLähetetty: 18 Huhti 2017, 21:14 
Poissa

Toki luvin, mutta piti tämän tästä palata alakuun

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia