Alan olla jo itseni pöydän alle juonut, mutta silti sormet soivat näppiksellä. Jaa, mitäs minun pitikään kirjoittaa? Miksi muuten kysymysmerkkiä varten pitää painaa shiftiä kun + merkin saa noin vain? Jotain positiivisyyskasvatusta? Älä aseta kyseenalaiseksi, hymyile vain kun on valkaistut hampaat!
Ehkä amerikanisoitumiseen kuuluukin erilliset sosiaaliluokat? Ehkä ne kuului neuvostoyhteiskuntaankin? Voi vitsi, kuuluvatkohan ne ihmiskunnan jungilaisiin arkkitypyköihin?

Olen ihan vähän päässyt sisälle venäjän kieleen ja olen ihmeekseni huomannut nykyvenäjässä juuri saman ilmiön, josta Lati kirjoittaa. Miten ovatkin kaikki ilmaisut esim. mainonnassa kääntyneet kuin itsestään venäjäksi niin että niistä näkee sen lähtökohdan, milloin saksalaisen milloin englanninkielisen, joka on "puuroutunut", aivan oikein Lati, samaksi mössöksi mitä koko yhteiskunta on.
No, nyt kun luin mitä olen kirjoittanut, niin unohdin mitä minun piti sanoa, ehkei mitään. Mutta teeveestä Latille semmoiset terveiset, että jostain syystä, varmaan maailmanloppua enteillen, Suomeen on saatu kanava nimeltä Yle Teema. Sieltä tulee hyvää ohjelmaa. En tunne tarkalleen BBC:tä mutta voi jopa olla että meidän teema on sama juttu, mutta ilman kokolattiamattoa.